Hamisított felnik – Gyakorlati tanácsok

  • Közzétéve: 2023. 10. 02.

A hamisított alufelni komoly problémákat okoz a vásárlónak, mert a vacak termék használatával a saját és mások életét is kockára teszi. Most néhány jótanács következik, hogy miként ismerje fel a hamisított alufelnit.

A témával másodjára foglalkozunk, az első részben azt jártuk körül, hogy miért veszélyes hamis felnit vásárolni és legfőképpen használni. Ez mit okoz a használónál és azt is vázoltuk, hogy mekkora kárt okoz a gazdaságnak.

A gyakorlatban

Most a gyakorlati részre térünk rá, azaz, miként lehet felismerni egy hamisított alufelnit. Azaz összehasonlítás következik, ami megmutatja, hogy mi hiányzik a hamis felniről.

Azonosító jegyek

Az első dolog, amiről hamis felnire lehet gyanakodni, ha az alufelni kupakja vacak minőségű anyagból készült és rossz a kidolgozása. A legrosszabb verzió, hogy a márka logo matrica, a kupak pedig műanyag...

Az eredeti alufelnin sok felirat, szám található, ezek a felni belső részében és a gumi alatti részen láthatók. A felni mérete az egyik szám, ami lehet a 17x7,5J. A 17 mutatja a collban vagy inch-ben vagy hüvelykben megadott felni átmérőt. (Mindegyik mértékegység ugyan azt, azaz 25,4 mm-t jelent.) A 7,5 a felni szélességét jelzi – szintén collban –, a J pedig az alufelni profiljára utal.

Az ET számot is találni a könnyűfém-keréktárcsán, ami az Einpresstiefe német kifejezésnek a rövidítése. Az ET, azt a távolságot jelzi, hogy a felni közepét, mennyire tolták el a középrésztől. (A felnin lévő jelzések értelmezését, itt találja.)           

A legtöbbször a gyártási hely is megtalálható az öntvényben, azaz Made in China/Europe/Germany és társai feliratok. A lézergravírozás kezd egyre megfizethetőbbé válni, ezért lehetnek a felnin gyári számok, azonosítók. A gyártó nevét, a felni anyagát is időnként feltüntetik a keréktárcsán. A spécibb, drágább felnik egyedi sorozatszámot kapnak. Azokat az alufelniket – amelyek a kialakításuk miatt – az autó meghatározott oldalára szerelhetők, szintén jelölik.

A KBA szám alapján lehet a felnit beazonosítani, és ha beírjuk ezt Google-ba, akkor megnyitja a TÜV engedélyét. Ha ilyen szerepel az öntvényben, akkor elméletileg az adott felni legális cserealkatrésze a gyári kivitelnek.

A lényeg, hogy az alufelnit átnézve, lehet rajta jó pár feliratot, számot, méret jelölést találni, ami megkönnyíti a hamis darabok kiszűrését. Ahol ezek hiányoznak vagy a nagy többsége hiányzik, ott már lehet gyanakodni.

Hamis a baba!

A fő azonosítási kategóriát ismertettük, a másikat magának felninek a szemrevételezése jelenti. Az eredeti alufelninek a súlya kisebb, mivel jobb anyagból készül. A festésnek és a lakkozásnak a minősége jóval kifinomultabb, mint a hamis felnié. Ugyanis azt a mennyiségű munkát és gyártási tapasztalatot nem teszik bele a hamisítók, amit a hivatalos gyártók. A gyártók által bevetett magas szintű technológiákra, itt és itt és itt talál példát.

„Egyszerű” és igénytelen a keréktárcsának a megmunkálása, a tömege nagyobb, az anyagminősége pedig jóval rosszabb. A rossz anyagminőség használat közben úgy mutatkozik meg, hogy a felni csavarok lyukai tágulnak és az alufelni középrészén repedések keletkeznek.  

A felsoroltak megtestesítik a hamisítók gyártási filozófiáját, ami így hangzik: „Távolról jól nézzen ki és legyen olyan, mint az eredeti”.


Okos gumiabroncs – Már kapható!
Előző cikk
Okos gumiabroncs – Már kapható!
Következő cikk
Megérkezett – Monaco Wheels
Megérkezett – Monaco Wheels
Feliratkozom a hírlevélre