Elektromos járművek és a hideg idő: Mire készüljünk?

  • Közzétéve: 2024. 01. 15.

Arra, hogy a lehető legjobban kiismerje a járművének a fűtési lehetőségeit, azaz a hidegre érdemes felkészülni.

Az elektromos autósok bátran kereshetnek bennünket. Keréktárcsákban különösen jók vagyunk, itt van például a nemrég kifutott Tesla Model 3 felnije. Ehhez a típushoz igen jó áron kínálunk keréktárcsákat. De persze nem csak az amerikai gyártmánnyal közlekedőket céloztuk meg, aki BMW i3 tulajdonos, az is nézelődhet a webshopunkban.   

Villanyautók és a gumikopás

A másik területet a gumik jelentik. A zöld autóknál két dolog is akad, ami az átlagosnál nagyobb gumikopást eredményez, az egyik a tömeg. Erre példa a nemrég európai forgalmazásból kivont Honda e: a 3894 milliméteres japán kiskocsi 1513 kilót nyom a mérlegen. A Tesla Cybertruck sem panaszkodhat, mert ott három tonna körüli értéket mutat a mérleg.  A legsúlyosabb egyéniség, a felénk szerencsére szintén nem fogalmazott GMC Hummer EV, amely 4373 kilós!

Ennek a típusnak a legerősebb kivitele 1014 lóerős és 3 másodperc körül gyorsul százra… Az említett paraméterek garanciák arra, hogy a tulajdonos gyakran látogat majd el a webshopunkba, mert az azonnal jelentkező óriási nyomaték gyors gumikopást is okozhat.


Hatótáv para és a fűtés

Az elektromos autóknál a kulcs időszak a tél és a nyár, de inkább a tél az, ami komolyan lerövidíti a hatótávot. Ezért a legtöbb modell már alapfelszerelésként kínálja a hőszivattyús fűtés/hűtést. Ez a technológia az akkuknál és a rendszerben felszabaduló hőt használja okosan és takarékosan. A nyári hőségben muszáj légkondizni. Ez a funkció – bizonyos típusoknál – meglepően kevés energiát használ, ami igazán üdvözítő dolog.

A fűtés már más lapra tartozik. Ha valaki megszokta, hogy egy szál pulóverben vezet, akkor a hatótávban komoly esések következhetnek be. Az elektromos autókban a jó időnek komoly az ára; sok típusnál – a fűtés ráadása után – néhány tíz kilométerrel is csökkenhet a hatótáv.

Az ideális helyzet

A villanyautósok között a legjobb helyzetben azok vannak, akiknél a garázsban éjszakázik az autó. Így nekik az indulás előtt nem kell annyi energiát használniuk arra, hogy jó időt varázsoljanak a fülkébe. Aki az utcán parkol, az úgy spórolhat az energiával, ha a hagyományos módszerekkel távolítja el az ablakokról a havat és a jeget.

A munkát el tudja végezni a programozható állófűtés is, hiszen ez szinte mindegyik villanyautónak a szériatartozéka. Kizárólag ezt használni viszont komoly áramfelhasználással járhat. Maximum akkor érdemes élni vele, ha jól töltött az autó, és csak rövid távokon közlekednek vele.

A lényeg, hogy télen az elektromos autóknál kiemelten kell figyelni a fűtésre, főleg ha kisgyermeket vagy gyermekeket fuvaroznak. Őket nem szerencsés hideg utasterű autóval hordozni. Ha egyedül megy valaki, akkor „játszhatja” a hidegben vezetek típusú játszmát, hogy hazaérjen, vagy növelje a hatótávot.

A gyárak az egyedül utazókra is gondoltak, mert a légkondicionálást úgy alakították ki, hogy akad olyan opció, hogy a rendszer, csak a sofőr körül csinál meleget vagy hideget. A hőmérséklet-szabályozásban sokat segít a kormány és az ülésfűtés használata, ami egészen takarékosan működik.

Fotó: gyárak

Gumiabroncsok téli teljesítménye: hogyan gondoskodjunk róluk januárban?
Előző cikk
Gumiabroncsok téli teljesítménye: hogyan gondoskodjunk róluk januárban?
Következő cikk
Megérkezett – Monaco Wheels
Megérkezett – Monaco Wheels
Feliratkozom a hírlevélre