Felnijavítás – a határok feszegetése

  • Közzétéve: 2022. 02. 17.

A hazai úthálózat minőségét látva, néha az gondolhatjuk, hogy az utak állapota mögött egy komoly összeesküvés bújik meg.

Az titkos összefogás abból áll, hogy a gumis cégek, a felni javítók, a felni forgalmazók és a futóművesek elérték az útfenntartóknál, hogy csak a legvégső esetben javítsák az utakat. Amikor már egy tank is elakad a gödrökben.


Sajnos időnként reálisnak tűnhet a fenti elképzelés. Ugyanis, ha teli vannak hibákkal az utak, akkor ez folyamatos bevételt generál az említett területeken. Ez pedig megér annyit, hogy a bevétel bizonyos százalékát visszacsurgassák az illetékeseknek. Így a játszmának minden résztvevője boldog, kivéve az autóst.

A tréfát félretéve, nagy valószínűséggel nem ez az oka annak, hogy az útjaink ilyen állapotban vannak. Ami tény, hogy a nem odafigyelős vezetés és a vékonyabb oldalfalú gumiabroncs párosa gyorsan tud intézni egy defektet, felni javítást vagy rosszabb esetben egy felni- és gumicsere párost.


Most azt járjuk körül, hogy mi az a pont, ahol szerencsésebb felnit cserélni, mint javíttatni.

Veszélyes üzem

A felni és gumi témájában vezérfonalként érdemes fejben tartani, hogy az autó, a gumi négy tenyérnyi felületén tartja a kapcsolatot az úttal. Ezen keresztül történik a kanyarodás, gyorsítás, fékezés és a kormányzás. Ezért megkülönböztetett figyelemmel kell foglalkozni a gumi/felni párossal.

A nagy tempóval történő kátyúba hajtás és a durvább padkázás a felnin sok hibát okozhat. Például alig észrevehető repedéseket. Ez már hordoz magában annyi kockázatot, hogy az új alufelni megvásárlása felé billentheti a mérleget.


A felni egyengetése, a karcolások eltüntetése, a polírozás, kiegyensúlyozás és más műveletek működőképes dolgok. A hegesztéssel megoldható sérülés vagy a nagyobb deformáció megszüntetése már a fémhulladék-átvevő irányába viszi az alufelnit. Az oka, hogy hegesztéskor az alufelnit extrém hő éri, ez pedig nem tudni, milyen hatással lesz a szilárdságára. Mivel nagyon sok múlik a felni épségén, ezért veszélyes egy bizonyos szint fölött a javítása.

Görgőzés és társai helyett vásárlás

Az, hogy külön szakmává vált a felnijavítás, könnyen megállapítható abból, hogy a szakemberek rengeteg célgépet használnak és komoly mennyiségű szaktudás halmozódott fel a területen. Az első számú szempont a sérült felninél a biztonság szem előtt tartása. A javítás és új vásárlása közötti döntésben fontos tényező az ár.

A javítással foglalkozó szakemberek a felni tisztítása és az alapos átvizsgálás után mondanak egy összeget. Amit gyönyörűen meg tud emelni, ha festeni vagy porszórni kell a felújítandó keréktárcsát.  

A felnijavító által mondott árral kapcsolatban több dolgot érdemes mérlegelni. Az egyik, hogy mit lehet vásárolni az adott pénzből. Vagy mennyit kell hozzá tenni, hogy komplett felni szettet vegyen az autós. (Persze közben értékesíteni a megmaradt, ép felniket.)    

Az optimális eset az, hogy talál a több ezres kínálatunkban pont olyan alufelnit, mint ami tönkrement. Ha ez nem működik, akkor felni-garnitúrában kell gondolkodni. Az oldalunk a választásban sokat segít, mert a felni keresőben ár és méret szerint is lehet kutatni. Látva a kínálatot, már könnyedén el lehet dönteni, hogy az alufelni vásárlása vagy a javítás a helyes irány.

Alufelni + gumiabroncs = bővülő szolgáltatások
Előző cikk
Alufelni + gumiabroncs = bővülő szolgáltatások
Következő cikk
Megérkezett – Monaco Wheels
Megérkezett – Monaco Wheels
Feliratkozom a hírlevélre