A Ford személyautók kerékanyái a tulajdonosoknak és a gumisoknak is sok gondot okoznak. Mi megoldást ajánlunk a problémára.
A helyzet jobb megértése végett visszamegyünk az időben, ezután teljesen világos lesz a helyzet a Ford kerékanyákkal kapcsolatban. És azt is megérti az olvasó, hogy miért olyanok a mai autók, amilyenek.
Az 1960-as évekig az autók gyártása úgy zajlott, hogy a gyárak szinte mindent házon belül készítettek. A külsős beszállítók már akkor is léteztek, de a mainál jóval kisebb mértékű volt a kívülről érkező elemek száma.
Színre lépnek a pénzügyesek
A változást azt hozta, hogy a pénzügyesek egyre nagyobb hatalmat kaptak, és apránként átvették az uralmat a mérnökök felett. Ez úgy működött a gyakorlatban, hogy a költséghatékonyság, a spórolás és egyéb címszavak alatt visszadobtak rengeteg műszaki megoldást, mert a pénzügyi osztály drágának találta őket. Eközben egyre több alkatrészt rendeltek a beszállítóktól. Ennek az oka, hogy a külsős cégeket lehetett egymással versenyeztetni, így az árak alacsonyabbá váltak. A bónuszt az jelentette, hogy a saját munkaerőből is kevesebb kellett.
Az említett lépéséknek köszönhető, hogy az autók jó ideje nem az ”örök életnek” szólnak. Plusz annak a tervezési irányelvnek, hogy az alkatrészek többségét ne lehessen szétszedni és megjavítani, hanem cserélni kelljen, drága pénzért.
Ezen felül a mai autók sok speciális alkatrészt tartalmaznak, amelyek javításához célszerszámok szükségesek. Ennek köszönhetően szinte csak szakszervízben lehet orvosolni a modern járművek problémáit.
Viharos idők
Ha ez a hozzáállás nem lenne elég, az autóipar épp most megy keresztül a legnagyobb átalakulásán, lásd elektromos hajtás. Nehezítő tényezőként ott a Covid-19 hatása, ami a chip hiány képében is megjelent. Ezt tetézte az ukrajnai háború, ami a beszállítói láncokat még jobban összekuszálta.
Ford kerékanya
A fenti helyzet az elnyalódott kerékanyát szorongató és szitkozódó autóst vagy a gumist nem vigasztalja.
A kerékanya probléma a fentebb kifejtett autógyári hozzáállásnak köszönhető. Esetünkben az történt, hogy a Ford nem a megszokott kerékanyát kezdte el használni. Hogy jobban nézzen ki és olcsóbb legyen, a fémlemezből készült verzióra váltott. Ennek hátránya, hogy nincs meg az a strapabírása, mint a teljesen fémből készült társainak. Az olcsó verzió a kerékkulcs használatakor elhajolhat, így gyorsan használhatatlanná válnak egyes Ford típusok kerékanyái. A lemezes anyára áttérés nem csak mifelénk, hanem az Egyesült Államokban is megtörtént.
Ez a helyzet a tulajdonosnak nagyon bosszantó, és értelemszerűen nem akarja ugyanazt a látványosan kinéző, de gyorsan a pályafutását befejező kerékanyát használni. Ez a vevőbosszantó hozzáállás nekünk üzletet jelent, mert ezen a linken beszerezheti a hosszúéletű, strapabíró Ford kerékanyákat!
12-es Ford kerékanya: https://www.alufelnibolt.hu/termek/kerekanya-m12x1-5-19-gyari-ford-felnihez
14-es Ford kerékanya: https://www.alufelnibolt.hu/termek/kerekanya-m14x1-5-21-gyari-ford-felnihez
https://www.alufelnibolt.hu/termek/kerekanya-m14x1-5-19-d28-gyari-ford-felnihez
Kép: Ford, alufelnibolt.hu